Köpvillkor & Privacy Policy
Sammanfattning av köpvillkor & privacy policy
Kamaji Experiences AB driver denna E-handel. Vi förstår att du bryr dig om din integritet och vi är också måna om denna.
- Den här webbplatsen drivs av Kamaji Experiences AB, org. nr. 559266-4451 (“Hidden Reality”, “vi”, “oss”), ett företag som lyder under svensk lag och som har sitt huvudsakliga säte på Södra Allégatan 16, 41301 Göteborg.
- Genom den här webbplatsen kan du lära dig mer om våra produkter, prenumerera på våra nyhetsbrev samt få reda på vad vi på Hidden Reality gör.
- Du kommer att få tillgång till större delen av webbplatsen utan att registrera dig med dina personuppgifter hos oss. Vi använder dock cookies, vilket ger oss tillgång till vissa av dina personuppgifter. Du kan läsa mer om våra kakor i vår Cookie Policy.
- Vissa delar av webbplatsen kräver att du delar vissa uppgifter med oss. Det kan till exempel handla om när du börjar prenumerera på vårt nyhetsbrev eller genomför ett köp.
- Om du har några frågor eller funderingar vänligen kontakta oss på [email protected]
- Senast uppdaterad: 2023-12-27
ÅNGERRÄTT
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
LEVERANSER
Om inte annat tydligt står i köpprocessen så skickar vi beställningar senast nästkommande arbetsdag. Vi gör alla våra leveranser med Postnord och från den stund vi överlämnar försändelsen till Postnord övertar du som kund ägandeskapet av försändelsen. Problem som uppstår vid leverans löses i första hand mellan dig som kund och Postnord, genom deras kundtjänst och reklamationsfunktion. Som säljare vill vi självklart hjälpa till när problem uppstått och vi vill därför gärna få reda på om det är så att Postnord ej kunnat lösa en reklamation om saknad försändelse eller dylikt så vi kan göra vad vi kan för att göra dig som kund nöjd genom kompensation eller hjälp med att få kompensation från Postnord.
RETURER
Returer sker på din egen bekostnad (39 kronor) förutom om varan är defekt eller om vi har packat fel. När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka den till oss. Returer ska skickas som varubrev med retursedel du får via kundtjänst.
Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.
PRISER OCH BETALNING
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.
COOKIES
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.
LEVERANSER
Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.
Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-
PRIVACY POLICY / INTEGRITETSPOLICY
Denna integritetspolicy beskriver hur Kamaji Experiences AB (org.nr 559266‑4451), Södra Allégatan 16, 413 01 Göteborg (nedan kallat “Hidden Reality”, “vi”, “oss” eller “vår”), behandlar dina personuppgifter när du besöker hiddenreality.se, gör ett köp i vår e‑handel eller på annat sätt interagerar med oss (t.ex. via e‑post, SMS eller sociala medier).
1. Sammanfattning
Vi samlar in de personuppgifter som behövs för att leverera våra produkter, fullfölja avtal, ge kundservice samt – efter ditt samtycke – skicka marknadsföring via e‑post och SMS.
Dina uppgifter delas endast med betrodda mottagare (t.ex. betal‑ och logistikpartners) och lagras inom EU/EES eller under skyddande mekanismer enligt GDPR.
Du kan när som helst återkalla samtycke till e‑post/SMS‑marknadsföring och utöva alla rättigheter enligt GDPR.
2. Personuppgifter vi samlar in
Kategori | Exempel | Källa |
---|---|---|
Identitets‑ & kontaktuppgifter | namn, adress, telefonnummer, e‑post | du själv vid köp, konto, support |
Beställnings‑ & betaldata | produkt, order‑ID, betalningsmetod, leverans‑ & returinfo | du, betalnings- & logistikleverantörer |
Kommunikationsdata | e‑post, SMS, chattar, supportärenden | du |
Tekniska uppgifter | IP‑adress, enhet, webbläsare, cookies | din enhet |
Användningsdata | klick, sidvisningar, köphistorik | cookies, analytics |
Marknadsföringsdata | nyhetsbrevs‑ & SMS‑preferenser, kampanjrespons | du, cookies |
3. Ändamål och rättslig grund
Ändamål | Rättslig grund (GDPR) |
Hantera köp, betalning, leverans och returer | Avtal (Art. 6.1 b) |
Kundtjänst och reklamationshantering | Berättigat intresse (Art. 6.1 f) |
Bokföring & juridiska skyldigheter | Rättslig förpliktelse (Art. 6.1 c) |
Förhindra bedrägeri & säkerhet | Berättigat intresse (Art. 6.1 f) |
Utskick av transaktionsmeddelanden via e‑post/SMS (t.ex. orderbekräftelse) | Avtal (Art. 6.1 b) |
Utskick av nyhetsbrev, erbjudanden & kampanjer via e‑post/SMS | Samtycke (Art. 6.1 a) eller berättigat intresse* |
Webbplatsanalys & personalisering via cookies | Samtycke (Art. 6.1 a) |
* För befintliga kunder kan vi ibland skicka relevant direktmarknadsföring baserat på vårt legitima intresse såvida du inte motsätter dig det (marknadsföringslagen 2008:486).
4. E‑post och SMS‑kommunikation
Transaktionsmeddelanden – obligatoriska utskick som rör ditt köp (orderbekräftelse, leveransavisering, returstatus). Du kan inte välja bort dessa så länge ditt köp är aktivt.
Marknadsföring – nyhetsbrev, produktlanseringar, rabattkampanjer och personliga rekommendationer:
Skickas endast om du uttryckligen valt att ta emot dem, eller om vi har ett berättigat intresse enligt ovan.
Varje meddelande innehåller en enkel avregistreringslänk eller instruktion (t.ex. “STOP”‑SMS) som omedelbart tas i bruk.
Vi använder i dag Klarna och Stripe för betalningsrelaterad kommunikation och Postnord för leveransuppdateringar.
5. Lagringsperioder
Uppgift | Lagringstid |
Beställnings‑ & betaldata | 7 år enligt bokföringslagen |
Kundkonto | Så länge kontot är aktivt eller tills du begär radering |
Marknadsföringssamtycke | Tills du återkallar, dock max 3 år efter senaste interaktion |
Supportärenden | 3 år från ärendets stängning |
Cookies | Enligt cookiepolicyn (1 dag – 2 år) |
6. Mottagare & tredjepartsöverföringar
Typ av mottagare | Syfte |
Betalningsleverantörer (Klarna, Swish, Visa/Mastercard) | Hantera betalningar, kreditprövning |
Logistikpartners (PostNord) | Plock, pack & leverans |
IT‑ & driftleverantörer (Quickbutik, hosting, e‑post‑ & SMS‑plattformar) | Drift, utskick, datalagring |
Analys‑ & marknadsföringstjänster (Meta Ads, Google, Alphabet) | Statistik, kampanjuppföljning |
7. Dina rättigheter
Rätt till tillgång – få registerutdrag över dina uppgifter.
Rätt till rättelse – korrigera felaktiga uppgifter.
Rätt till radering – få uppgifter raderade (“rätten att bli bortglömd”) när lagen tillåter.
Rätt till begränsning – begära begränsning av behandling.
Rätt till dataportabilitet – få data i maskinläsbart format.
Rätt att invända – mot behandling baserad på berättigat intresse eller marknadsföring.
Rätt att återkalla samtycke – för framtida behandling.
Rätt att lämna klagomål – till Integritetsskyddsmyndigheten (imy.se).
Skicka förfrågningar till [email protected]. Vi svarar utan onödigt dröjsmål, senast inom 30 dagar.
8. Säkerhet
Vi använder SSL‑kryptering, roll‑baserade åtkomsträttigheter och regelbundna säkerhetstester för att skydda dina uppgifter mot obehörig åtkomst, förlust eller manipulation.
9. Cookies
Hidden Reality använder kakor för att förbättra din upplevelse, analysera trafik och erbjuda personanpassad marknadsföring.
10. Ändringar av denna policy
Vi kan uppdatera denna integritetspolicy vid behov. Den senaste versionen finns alltid publicerad på hiddenreality.se. Betydande förändringar meddelas via epost i god tid före ikraftträdande.
11. Kontakt
Personuppgiftsansvarig: Kamaji Experiences AB
Org.nr: 559266‑4451
Södra Allégatan 16, 413 01 Göteborg
E‑post: [email protected]
Tveka inte att kontakta oss om du har frågor om hur vi behandlar dina personuppgifter.